رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ از اجرای طرح بیابانزدایی در اراضی ملی شهرستان کبودراهنگ خبر دادو گفت: باتوجه به وظایف ذاتی و اهداف اساسی و مهم منابع طبیعی در راستای تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از بروز پدیده بیابانزایی اجرای این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۳۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 05 April 2020

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ از اجرای طرح بیابانزدایی در اراضی ملی شهرستان کبودراهنگ خبر دادو اظهارداشت: باتوجه به وظایف ذاتی و اهداف اساسی ومهم منابع طبیعی در راستای تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از بروز پدیده بیابانزایی اجرای این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تابناک همدان از کبودراهنگ، محمود زنگنه عنوان کرد: در فاز اول این طرح کشت گونه آتریپلکس در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی کم پوشش انجام شده است. ودر فاز دوم در سالجاری کشت گونه‌های آتریپلکس و قره داغ در مساحت ۲۵ هکتار آغاز گردیده و این روند باقوت ادامه خواهدیافت.

وی افزود: گونه آتریپلکس گیاهی کم آب بر و مقاوم به شوری و خشکی بوده ودر صورت استمرار ضمن جلوگیری از بروز گردوخاک موجب تثبیت خاک شده و می‌تواند در رشدو توسعه شهرستان اثرگذار باشد.

 
ادامه روند اجرای طرح بیابان زدایی در اراضی شهرستان کبودراهنگ 
 
ادامه روند اجرای طرح بیابان زدایی در اراضی شهرستان کبودراهنگ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار